Vi spurde ein av Norges fremste ekspertar om å vise oss sine favorittar på skjermen.
Fredrik Rysjedal har nyleg avslutta eit kunstnarisk utviklingsprosjekt om skjermbaserte teikneseriar på Kunst- og designhøgskolen i Bergen. Vi har intervjua ham om dette i detalj, men var også nysgjerrige på å få sjå eksemplar på kva som finnast der ute.
Her er Rysjedals eigne favorittar:
Game comic:
Daniel M. Goodbrey har forska på hybriden mellom teikneseriar og spel på Universitetet i Hertfordshire. Han er ein av dei som T. Campbell kallar «the reinventors», og var tidleg ute med å interessere seg for digitale teikneseriar. Hans siste digitale teikneserie er The Empty Kingdom.
Skjermbilete frå The Empty Kingdom
Skrolleaktivert teikneserie:
Vår eigen Jenny Jordal står for den muleg fyrste skrolleaktiverte teikneserien. Animasjoner vert aktivert medan lesaren skrollar og motion graphics eller cut-out animasjon er hovudteknikken som pregar teikneserien.
Skjermbilete frå Bananas
Panel delivery:
Ontonauts er også ein av pionerane som utnytter seg av skjermen og bildestrømmens eigenskapar til å skape forandringar i det eksisterande biletet. For fleire slike teikneseriar sjå Thrillbent.com
Gesture controls:
Erik Loyer og Esra Claytan Daniels har laga serien Upgrade Soul. Dei todimensjonale teikneseriane får ein nerve ved at gyrokontrollen i lesebrettet overfører dine bevegelsar til omgjevnadane og figurane i teikneserien.
Augmented reality:
Den australske teikneserieskaparen SUTU har laga teikneserieheftet Modern Ploaxis, som også kan lesast gjennom å sjå den gjennom ein smarttelefon – då vert ein alternativ dimensjon i teikneserien synleg.
Skjermbilete frå Modern Polaxis.
Infinite canvas:
Det uendelege lerretet som datamaskina kan tilby er eit fenomen som Scott McCloud omtalte tidleg på 2000-talet. Mange har vorte inspirert av dette, som til dømes Boulet med sin The Long Journey.